זהו הלב והנפש של החליפה היבשה שלכם. טיפול ותחזוקה נכונים של רוכסן החליפה היבשה יבטיחו שהיא תישאר יבשה לעוד צלילות רבות. בואו ללמוד מן המומחים איך עושים את זה כמו שצריך.
פורסם ב 14 בינואר 2013 TDI ניוזלטר
תרגום ועריכה: אילן ברקוביץ'
האם הרוכסן המותקן בחליפה היבשה שלכם הוא רוכסן חליפה יבשה? אולי זה רוכסן לחץ?
ובכן, נוכל להתווכח על זה לא מעט, אבל התוצאה הסופית היא, שרוכסן חליפה יבשה כפי שאנו מכירים אותו הוא בסופו של דבר רוכסן לחץ. רוכסן זה פותח עבור נאס"א לצורך התקנה בחליפות חלל בשימוש אסטרונאוטים על מנת לשמר לחץ בתוך החליפה, במיוחד, בהתחשב בעובדה שמחוץ לחליפה מתקיימת סביבה עוינת למדי. כמו טכנולוגיות רבות שפותחו עבור תעשיית החלל (כמו מחשבים, לווינים ותנורי המיקרוגל), גם כאן, הרווחנו אנחנו הצוללים מן ההפקר.
רוכסן החליפה היבשה הנו מערכת מדהימה למדי ופשוט מאוד בעקרון. כמו כל רוכסן, הוא מורכב מרכיבים נפוצים כגון שיני הרוכסן, הסוגר המחליק והמעצורים. מה שעושה את הרוכסן היבש לשונה ויבש הוא החומר שאליו מחוברות השיניים ובנוסף שני אטמים, האחד מעל השיניים והשני מתחת. כאשר סוגר ההחלקה סוגר את הרוכסן, השיניים ננעלות מבפנים ומצמידות את שני האטמים יחד מבחוץ ומבפנים.
חשוב להכיר בעובדה שתחזוקה נכונה היא המפתח לשמירה על רוכסן תקין ובעקבותיו, המפתח לחיסכון בכסף. החלפה או תיקון רוכסן לא תמיד זמינים וישימים, יכולים לעלות הרבה כסף (בסביבות 400$) ולא ניתנים לביצוע ע"י משתמש הקצה בעצמו, או אפילו ע"H רוב מרכזי הצלילה. על מנת לחסוך את הצורך להחליף רוכסן, יש לפעול ע"פ הוראות היצרן ולקחת בחשבון את הדברים הבאים:
טיפים קטנים אלו יאריכו את חיי הרוכסן בחליפה היבשה שלכם ויתרמו לחוויית צלילה טובה יותר.
על מנת ללמוד יותר על חליפות יבשות והדרכה על חליפות יבשות, צרו קשר עם מדריך התמחות בחליפה יבשה של TDI